Anotácia
Sme schopní primerane komunikovať? Čítame vždy s porozumením? Čítame kriticky masmédiá, vedecký text? Dokážeme správne argumentovať? Postrehneme významové odtienky? Pomáha nám gramatika v presnom vyjadrovaní? Vieme zrozumiteľne prečítať text? Presvedčíme ostatných o svojej pravde? Vieme vytvoriť zrozumiteľný text? Sformulujeme rýchlo primeranú reakciu? Dokážeme ohodnotiť kvalitu textu? Sme schopní si vybrať vhodnú a kvalitnú informáciu? Môže byť reč prameňom nedorozumení?
NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy je prostriedkom, ako zvládnuť nároky na komunikáciu v 21. storočí:
- Uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) – riešenie úloh a problémových situácií sa stáva podstatou učenia sa.
- Je aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku.
- Prináša aktuálne jazykové prejavy z rôznych komunikačných sfér.
- Ponúka množstvo podnetných príkladov na pochopenie a praktické využitie jazykového učiva.
- Ukazuje praktické uplatnenie rozličných slohových útvarov v bežnom živote.
- Prehľadne pristupuje ku konkretizácii obsahových a kompetenčných požiadaviek iŠVP.
- Zohľadňuje požiadavky iŠVP, súčasnej maturitnej skúšky, ale aj požiadavky komunikácie spoločnosti v 21. storočí.
Súbor NOVÝ Slovenský jazyk pre stredné školy pre jeden ročník tvorí:
A. UČEBNICA
B. ZOŠIT PRE ŠTUDENTA
C. ZOŠIT PRE UČITEĽA
ZOŠIT PRE UČITEĽA
Obsahuje náhľady strán zo Zošita pre študenta s výsledkami úloh, možnými riešenia úloh, námetmi a komentármi k nim. Učiteľ odhalí prostredníctvom výsledkov aj zámer úloh. Výsledky sú graficky vyčlenené a urýchľujú prípravu učiteľa na hodinu. Vďaka širokej ponuke úloh si môže učiteľ vybrať a zostaviť hodinu podľa schopností žiakov. Keďže má učiteľ k dispozícii všetko na jednom mieste, zvyšuje sa efektivita prípravy učiteľa na hodinu a má dostatok času na individuálny prístup, vlastné tvorivé aktivity a pod.
Úlohy zďaleka nevyčerpávajú potenciál ukážok a komunikačných prostriedkov. Autori predpokladajú schopnosť učiteľa tvorivo pracovať s ponúknutým materiálom.
Obsahuje:
– riešenia úloh pre učiteľa;
– námety na riešenie;
– vysvetlenie zámeru úloh;
– vyznačenie hľadaných javov priamo v texte;
– inšpiráciu na ďalšiu prácu s textami a úlohami.
Pozrite si naše propagačné video o sérií Nový Slovenský jazyk pre stredné školy, kde sa dozviete mnoho podrobností o koncepcií a možnostiach, ktoré tieto pracovné zošity prinášajú.